Wednesday, December 07, 2005

Nyt kaikki pystyttämään nettitoimistoja Kiinaan!

Maailmassa on muutama megaholding-yritys, jotka ovat erikoistuneet ostelemaan osia mainostoimistoista. Yksi niistä on Omnicom, jolle muun muassa minun työpanokseni kuuluu muistaakseni 70%:sesti, ja toinen iso on WPP Group. Suomessa WPP:n lompakossa ovat mm. SEK & Grey ja Taivas.

AdAge (vaatii rekisteröitymisen) kävi kysymässä WPP Groupin pääjohtajaa Martin Sorrellilta mistä hänen mielessään heruu mainosalan revenue tulevaisuudessa.

Mr. Big sanoin yksikantaan että Kiinasta ja Internetistä, ja niihin seutukuntiin erikoistuneita toimistoja he aikovat shoppailla lähiaikoina. Entinen raskassarja, eurooppalaiset ja amerikkalaiset perinteiset branditoimistot eivät vaan oikein pysy kvartaalitalouden kyydissä.

Siinä se nyt on. The end. Amen. Lopullinen ratkaisu.

Älkää enää tulko selittämään että suomalainen mainosala kuolee kun kaikki TV-mainokset tehdään Ranskassa tai Lontoossa. Se kuolee siksi, että kohta ne tehdään Kiinassa!

Paitsi tietty jos suomalainen mainosala vaihtaa kultamitalilajikseen jonkun muun kuin TV-mainonnan...

No comments: