Kauhea vuodenloppukiire painaa, mutta kun olen saanut useammankin kyselyn siitä, eteneekö taannoin herätelty ajatus WOM-ohjeen laatimisesta niin pienoinen & pikainen katsaus tässä:
Tähän mennessä tapahtunut
- Koiria kiinaan -kamppis herätti jokin aikaa sitten aikaan keskustelua ainakin Osterissa ja Digikossa siitä, voiko käydä niin että paskoilla ja epäeettisesti toteutetuilla kamppiksilla saadaan aikaan niin paljon hallaa puheenaihemarkkinoinnille (= sissi-, wom-, guerilla- jne.) että ihmiset kyllästyvät siihen ennen kuin homma pääsee edes alkuun. Lainsäätäjien reaktioista sitten puhumattakaan.
- MTL (Markkinointitoimistojen liitto) kutsui ehotuksestani kokoon pari ryhmää markkinointi- ja mainonta-ammattilaisia miettimään onko WOM sellainen ilmiö, joka vaatii erityistä huomiota: esimerkiksi oman ohjeensa tmv.
- Lopputulemana oli että ohjetta ei, olemassaolevat riittävät kyllä hyvin, mutta asia tulee nostaa jollain tavalla yleiseen keskusteluun ja mielellään aika nopeasti. Jatkamme hommia MTL:n johdolla heti vuoden alusta.
Paitsi että minäplikka en ihan heti: ensin vietän pari viikkoa lomaa.
Hyvaa uutta vuotta kaikille!
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
1 comment:
"Sissimarkkinointitavoista" puheenollen, väijykää tämä (väittävät sabotaasiksi):
http://www.etukaista.com/teippi-ilmoitus.jpg
Post a Comment